Gri

siyah ile beyaz arasında sonsuz renk varken,iki uçtakine takılmak aklı-ı selîm işi değil..olsa olsabi'uçtan ötekine savrulmak olur..aradaki sonsuz renkleri görmemek olur..kendini beyaz karşıdakini siyah sanmak olur..sonsuz renk zenginliğinden ürkme korkusu olur..ortalardaki dengeyi tutturamama korkusu olur..uçlarda gezinmeyi marifetmiş zannetme olur..düşünce zenginliğinden mahrum kalma olur..riskleri sevme, blöfle kumar oynama olur..uzun yol yürüyememenin öteki adı olur..ârıza çıkarıp kargaşayı kullanma olur..beyazda afişe olma korkusu olur..siyahta kaybolma korkusu olur..yer bulamama korkusu olur..ya bendensin ak'sın,ya benden değilsin kara'sın benmerkezciliği olur..benim takımdan değilsendost değil düşmansın retoriğiyleoyunu, kuralları, hakemi, izleyicileri yok sanma olur..ya yengi ya yenilgi,beraberlikmiş, eşitlikmiş, dengeymiş,konuşmakmış, uzlaşmakmış, kaynaşmakmış,orta/k noktalarda buluşmakmış gibizenginliklerden bîhaber olmak olur..iç dünyadaki savruluşun dışa vurumu olur..sorunun hakemiyken tarafı haline düşmek olur..bir ağaca takıp gezi ormanını görememek olur..eklenti bir parçaylabütünü tanımlamaya kalkışma komedisi olur..evrensel mesaj iddiasıyla ortaya çıkıpfarklı düşünceye tahammül edememek olur..evrensel mesaj iddiasıyla ortaya çıkıpbireysel mesajı ıskalamak olur..'beyaz diyorsam beyazdır, siyah bile olsa''benbilirimci'liği, 'dediğim dedikçi'liği olur..tek tip insan/toplum hayalciliğine inanmak olur..uç noktalar arasında gel-git'ler yaşarkenaradaki zenginlikten nasipsizlik olur..kendini melek karşısındakini şeytan görme,yanındaki dost karşısındakini düşman sanma olur..herkes beyaz olamayacağına,herkes siyah da olamayacağına göre,pîr ü pâkmışçasına ortalarda gezi'nerekbaşkalarına karalar çalma, acınası bir durum..gezi'nme bir yerde değilki, her yerde..yöneticinin iyisi,kuru-yaş ayırımı yapıp kuru için âdil olabilen..yöneticinin kötüsü,kuru-yaş ayırmaksızın paldır küldür hareket eden..yöneticinin en kötüsü ise,kuru'ları bahane edip asıl hedefi yaş'ları infaz eden..çatışmaların çıkış noktası,'benbilirimcilik', 'dediğim dedikçilik' anlayışı..köydeki'ula aganın pohunun üstüne poh olur mu'nun şehirlisi..ihtilafların, çatışmaların çözümü aşamasındamâsum talepler ile fırsatçılar ayırılırken..yalnızca toplumsal sorunları değilher zaman ve zeminde ve her şekilde,güç ve menfaat adına herşeyi kullanan fırsatçılar,çoğu kez karşı saflarda dursalar dabazen asıl fırsatçılar,kulak ardından fısıldıyorlar(!),bi'başkası hesabına yazdırıyorlar(!),çok da uzaklarda gezi'nmiyorlar..böylesi kritik dönemlerde bunlaryangını körükletir, elinize benzin bidonu verirler..karşıdakine kulak vermek,tâviz vermek değil insanî bir görev, bir erdem..meydandaki onbin kişiyi, araya karışanelli kişi yüz kişiyle tanımlamak, vahim hata..meydanlar.. seçim gibi yarışmalar veyaher türden barışçıl amaçlarda buluşmak için,karşı karşıya gelmek için değil..siyah ile beyaz karıştırıldığındaortaya çıkan renk, gri..toplumsal anlamıyla belirsizlik..bi'uçtan ötekinefarklı düşüncelere mensupfarklı farklı kesimler arasındasonsuz sayıda düşünce zenginliği varken,gri/belirsiz alanda bekleyipduruma göre bazen bir kesimebazen diğer kesimlere alkış tutarakgri alanlardan beslenen dahilî-haricî tüccarların(!)basit bir matematik hesabınısosyal bir olguymuşçasına sunmaları,an'aneleşmiş kirli işin esası, özü, mantığı..sorunun düğümlendiği nokta burası..çözümü de aynı noktada..sorun ve çözümü görülemediği takdirdesonuç,tüccarlar(!) için gelsin güç, gelsin menfaat..olan hep topluma oluyor, maddi-manevi bedelleriyle..bu denli basitçe oynanan oyunu bozarakkarşı bedel ödetme zamanı gelmedi mi,gri alanlarda gezi'nen tüccarlara..!

Bu yazı toplam 1934 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.